Compliment of klacht - Insula Dei Huize Kohlmann
026 369 79 89
  • A
  • A
  • Lettervergroter

Home > Kwaliteit > Compliment of klacht

Compliment of klacht

Een compliment horen we graag, maar een klacht evenzeer. Die pakken we op zoals het hoort: snel maar zorgvuldig op zoek naar een goede oplossing. We hebben daar een klachtenregeling voor.

Klachtenregeling Insula Dei Huize Kohlmann

Elke cliënt, maar ook een familielid of andere naaste van een cliënt kan een klacht indienen.
U kunt uw klacht bespreken met de betrokken medewerker. Komt u er samen niet uit, dan kunt u zich wenden tot het afdelingshoofd, de sectormanager of de bestuurder.

Cliëntvertrouwenspersoon
Vindt u het lastig om zelf naar de direct betrokkene of diens leidinggevende te stappen, dan kunt u een beroep doen op de cliëntvertrouwenspersoon. Zij luistert naar u en adviseert u over de aanpak van uw probleem. Zij kan u helpen bij een gesprek met de betrokkenen of met andere stappen die nodig zijn voor een oplossing. Uw privacy is gewaarborgd, want voor de cliëntvertrouwenspersoon geldt een geheimhoudingsplicht.

Klachtenbus
U kunt ook een schriftelijke klacht in de klachtenbus deponeren. Die bevindt zich op beide locaties in de buurt van de receptie. Deze klachten komen terecht bij het directiesecretariaat.

Klachtencommissie
Als een klacht intern niet naar tevredenheid is afgehandeld kunt u zich (per post of per e-mail) wenden tot de externe klachtencommissie regio Arnhem, een samenwerkingsverband van organisaties in de regio Arnhem die actief zijn in de thuiszorg, verpleeghuiszorg, verzorgingshuiszorg en maatschappelijke ondersteuning. Stuur uw klacht naar:

Externe klachtencommissie regio Arnhem
Antwoordnummer 2147
6710 VA Ede
E-mail: klachtencommissieregioarnhem@gmail.com

Klachtenregeling BOPZ
Voor klachten die betrekking hebben op de BOPZ (Wet bijzondere Opnamen Psychiatrische Ziekenhuizen) bestaat een aparte klachtenregeling en een aparte externe klachtencommissie. Het gaat hier om klachten over bijvoorbeeld de beslissing over wilsonbekwaamheid, het toepassen van dwangbehandeling, het beperken van bewegingsvrijheid van de cliënt en het niet handelen volgens het overeengekomen zorgplan.

Externe klachtencommissie BOPZ
Antwoordnummer 2147
6710 VA Ede
E-mail: klachtencommissieregioarnhem@gmail.com

Meer informatie

Zie ook het informatieblad klachten. Bij dit informatieblad (verkrijgbaar bij de receptie) hoort een klachtenformulier. Voor gedetailleerde informatie verwijzen we naar het Reglement van de klachtencommissie, waarvan binnenkort een nieuwe versie verschijnt.

Menu